Agency of the Year: de editie van 2023 is gestart

In een organisatie van MM en PitchPoint gaat de Agency of the Year 2023 van start met een enigszins bijgestuurde formule om de puntencriteria te verfijnen (zoals uitgelegd op de minisite) en de laureaten nog beter te valoriseren.


Anja De Landsheer: “Als PitchPoint zien we natuurlijk elke dag hoe de bureauwereld is opgebouwd rond slimme mensen, scherpe vaardigheden en competenties, effectieve operationele modellen, slimme strategieën voor bedrijfsontwikkeling en een drang naar innovatie om relevant en succesvol te blijven in de markt. De kwaliteit van het groeiend aantal dossiers is dan ook van dien aard dat we beslist hebben de finalisten te waarderen met een award binnen elke categorie."


In dit opzicht ligt de grote nieuwigheid van de prijs, die communicatiebureaus erkent, in de invoering van Bronze, Silver en Gold in de zeven categorieën: AOTY, Best Newcomer, Most Entrepreneurial, Innovator, Specialist, Best Workplace en Positive Impact. Dit betekent dat elke finalist (d.w.z. het bureau waarvan de aanvraag in de eerste ronde, vóór de live presentatie voor de jury, ten minste 70% heeft behaald) ten minste Bronze wint in zijn categorie.


Net als vorig jaar zal de jury van 2023 worden voorgezeten door José Fernandez (D'Ieteren) en voornamelijk bestaan uit adverteerders: Isabel Broes (Delhaize), Florence Coppenolle (Pairi Daiza), Steven De Backer (MeDirect), Catherine Closset (Stellantis), Mélanie Decelle (Spadel), Aurore Devos (Disney), Els Lagrou (Albert Heijn), Ilse Neut (Telenet), Sylvie Vandevelde (Itsme), Hendrik Van Steendam (Lotus Bakeries) en Sofie Verstreken (DPG Media). Zij krijgen het gezelschap van Johan Vandepoel (ACC), Martine Ballegeer en Anja De Landsheer (PitchPoint), Griet Byl, Damien Lemaire en Fred Bouchar (MM).


De uiterste datum voor de indiening van de dossiers is 6 februari 2023. De finalisten worden op 6 maart bekendgemaakt en de live-presentaties van de winnende inzendingen vinden plaats op 21 maart.


De prijsuitreiking is gepland in de Spirito in Brussel en wordt voorafgegaan door een reeks debatten tussen de finalisten en de leden van de jury over verschillende thema's in verband met de evolutie van de sector. Deze debatten worden gehouden in de UGC Toison d'Or dat zich vlakbij de Spirito bevindt.


MM zal op de avond van de AOTY 2023-ook het tienjarige bestaan van zijn uitgever, Marcom World, vieren.


De Agency of the Year 2023 geniet de steun van Transfer, Teamleader, Azerion, Nielsen en NRJ.


“De Agency of the Year wordt elk jaar populairder. Dat blijkt uit het aantal dossiers dat voortdurend toeneemt. Hetzelfde geldt voor de belangstelling van de vele adverteerders die in de jury zitten. Ik wil deze gelegenheid aangrijpen om hen te bedanken”, besluit Serge De Schryver, CEO van MM.


Bron: MM


17 views0 comments

Recent Posts

See All